10 kunci kesuksesan MU tahun ini

Manchester United’s Ten keys to title success

After a dramatic final day of the 2007/08 season, ManUtd.com puts forward ten reasons why United are ten-time Premier League champions…

Home Rule: Sir Alex Ferguson’s wish in recent seasons was to re-establish Old Trafford as a fortress. Safe to say, it’s mission accomplished. Aside from the opening day bore draw against Reading and February’s defeat to Manchester City, United have beaten all comers to M16, winning 17 out of 19 home matches.

Leaving It Late: Opposing teams expect to be on the rack in the closing stages, and stats show United are deadliest in the final 15 minutes of games. Most tellingly in this season were dramatic strikes from Carlos Tevez – a tap-in at Tottenham and a priceless header at Blackburn.

That Boy Ronaldo: While the Ronny is ever-eager to point out that it’s not a one-man show, United fans have been privileged to watch a genius at work. Almost always at his unplayable best, Ronaldo has plundered goal after goal, overtaking records in the same way he plays – left, right and centre.

Defence: For all the plaudits lavished upon the Reds’ star-studded attack, the platform for success has been built on a miserly defensive record. Despite being without skipper Gary Neville all season, United’s backline registered 20 domestic clean sheets – the finest defensive record in the Premier League.

Big Game Hunters: Until April’s defeat at Chelsea, United’s record against the other members of the ‘Big Four’ – Chelsea, Arsenal and Liverpool – was virtually unblemished. Ever able to raise themselves for the big games, United beat Liverpool twice, took four points off Arsenal and beat Chelsea at Old Trafford, taking 13 points from a possible 18.

New Boys: Thenear-instant assimilation of summer arrivals Anderson, Nani, Owen Hargreaves and Carlos Tevez has been key to United’s title triumph. The young Portuguese-based duo proved themselves as players for now, not just the future, while the more experienced Hargreaves and Tevez were integral to United’s late-season surge.

Squad Depth: Last season’s bid for a second Treble was left in tatters by injuries. Eager to avoid a repeat, Sir Alex made new signings and brought back a host of youngsters to bolster his squad. The move worked wonders, with every squad member contributing when injuries have hit – remember Ben Foster’s heroics at Pride Park?

Experience: For all United’s free-spirited youthfulness, the calmness of some sage old heads has been crucial. Off the field, Sir Alex and his coaching staff have been there, done it enough times to keep everybody grounded, while experienced players like Ferdinand, van der Sar, Scholes and Giggs brought vital know-how at fraught times.

Bouncing Back: The mark of champions is to respond positively to setbacks – exactly what United did all season. Every time questions were posed by a domestic defeat – Manchester City (twice), Bolton, West Ham, Chelsea – the Reds responded with a victory.

Attack, Attack, Attack: Much was made of the contrast in the title chasers’ styles. Pragmatic, robotic Chelsea doing battle with swashbuckling, easy-on-the-eye United for the grand prize. In the end, goal difference was the difference between the two, proving that merging substance and style is a winning combination.

 

itu saya ambil dari http://manutd.com

gambar juga dari sana.

Glory MU…Glory MU…Glory MU….

16 Replies to “10 kunci kesuksesan MU tahun ini”

  1. coba di-bahasa-indonesia-in…minimal jd agak keliatan orisinal… hehehe…
    kunci kesuksesan MU?… menurut bung kusnaeni, eh saya ada beberapa ga 10 ah capek ngetiknya(paste)… apakah anda setuju?

    MUSUH UDAH KEDER DULUAN
    di liga udah lebih dr 15 tahun MU bener2 jd musuh yang harus dikalahkan… ga ada yg kya lawan MU(baik arse-a-nal, liverfool, jg chel-shit), smua tim dari yg jago ampe yg ecek2 jd jago&semangat mampus buat ngalahin MU… itu semua kekuatan yg keluar dari ketakutanyang memuncak…
    .
    nah, klo misalnya MU udah bikin gol semua itu lgsg luntur… apalagi klo ngeliat MU ngehabisin rival2nya kya waktu liverfool KO, masa tim kya wigan bisa ngegagalin jd juara EPL?… NO WAY!!…
    .
    di champions: abis waktu roma(kok masih ada aja nih tim, ga malu apa harusnya sadar dan ngebubarin diri aja) DIPERKOSA ama carrick, alan smith, ampe evra jg ikutan: siapa yg berani ama MU?… status barca yg udah compang-camping di dalem tim&spanyol bikin mereka nafsu bgt, tapi itu jg GAGAL… cuma milan yg ngeluarin 200% kekuatannya plus MU lg pada cedera, makanya isa menang… buktinya abis lawan MU, milan udah kya mayat idup musim ini… 200%+cedera…

    .
    PEMAIN UDAH GA ADA YG CENGENG
    taun ini beli anderson, nani, tevez, ama owen…
    anderson, wonderkid yg semangatnya ama keberaniannya bener2 ok makanya dbeli untuk jd pemain tengah yg siap tempur… harganya aja mahal bgt, bisa buat beli klub2 bola di indonesia yg cukup buat bikin liga sendiri ngalahin LIGA SUPER…
    .
    nani, sengaja dibeli biar kaya ronaldo&keberaniannya juga skillnya bener2 hebat ampe bisa nutup lobang dari giggsy yg udah tuir… tapi krn masih muda, keberaniannya bikin jadi emosional… maklum, masih muda, jago, maen di MU, bener2 IMPIAN yg jd kenyataan… makanya masih harus sering2 diomelin ama Sir Alex…
    .
    owen biar badannya kecil tapi didikan jerman, tau sendiri jerman orangnya gede2… nyalinya ga ciut maen di EPL, dan dia emang dibeli supaya siap2 ngegantiin scholes yg udah uzur…
    .
    tevez, mau bola di ujung lapangan juga dikejar… tenaga badak, larinya udah kaya babi utan, lucky-nya juga lebih gede dr rooney…
    .
    pemain yg lama juga ga ada lagi yang cengeng, apalagi kapten masa depan rio ama wes brown udah ga BANYAK blunder… vidic?… hanya krn mukanya dihajar drogba(BANGS**) yg bisa bikin dia ga maen, sisanya mah minta ampun… jangankan pemain bola biasa, berantem ama pemain bola jelmaan iblis(drogba, obi mikel, dan para serdadu yahudi sisanya) jg diladenin…
    .
    RONALDO
    yaa… harus diakuin gol2nya hampir 3x standar striker, ini bocah emang jago bgt walaupun mental portugalnya masih ada… musim ini apalagi abis piala eropa nanti, harganya pasti melangit dan sangat “menguntungkan” klo ada tim2 besar eropa yang berani beli ini orang…

  2. @kapon:
    sengaja ga di trasnlate, lha biar sekalian latihan TOEFL…
    *wekekekkeke*

    Lha, ini ulasan Bung Kapon juga sudah bagus….
    *Bung M kusnaeni kalah, terutama yang ngomentarin Chelsea..wekeke*

  3. Hello, hello, we are the the Fergie boys,
    Hello, hello, we are the the Fergie boys,
    And if you are a Chelsea fan,
    Surrender or you’ll die,
    We all follow United……

    mana ulasan man.utd vs chelsea?

  4. Drink, drink, wherever you may be,
    We are the drunk and disorderly,
    And we don’t give a sh*t, and we don’t give a f*ck,
    We’re going home with the European Cup!

  5. Aneh, Park Ji Sung kok ngak disebut2. Padahal si Paru-paru 3 merupakan kunci utama sukses menurut saya. Ferguson pasti akan memilih Park Ji Sung untuk posisi starter pertama kali.
    Seperti biasa, pahlawan yang terlupakan karena kontribusinya memang tidak terlihat di permukaan seperti Ronaldo dengan drible dan penetrasinya atau Tevez dengan gol nya.

    Kita tunggu musim depan. Mempertahankan jau lebih sulit daripada merebut Trofi EPL.

  6. @EsTehTawar™:
    iya juga ya mas. Tapi PJS kan emang maen di beberapa pertandingan terakhir saja. YA sepertiga terakhir…jadi mungkin ga begitu maksimal…walau pas maen emang luar biasa….

  7. Iya sih, dia main di 10 dari 11 pertandingan terakhir. Dan dari 10 pertandingan, MU menang terus. Apalagi mainnya bagus. Pas 1 pertandingan PJS ngak main malah kalah MU nya 🙂
    Aneh tapi nyata 🙂

  8. Saya cuma nge-fans ama pemain asia (terutama pemain Asia Timur) yang berlaga di Eropa. 🙂

    Sayang nya saya bukan Fans Berat MU. 🙂

    Sejatinya saya Juventini. Kalau club inggris belum ada yang fanatik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *